Kom igång med försäljningen
Om du är redo för att gå vidare med oss på Reveny, klicka på knappen nedan och fyll i formuläret så kontaktar vi dig så fort vi kan.
Fyll i kontaktformuläret nedan så återkommer vi till dig. Du når oss även på 031 - 761 00 11 och kontakt@reveny.se.
Sälja
Vi säkerställer exceptionell standard i allt vi gör och våra förmedlingar bygger på genomtänkta beslut i alla steg. Varje detalj är noggrant planerad, från första kontakt till slutförd affär.
Vi som arbetar på Reveny förstår nyttan i både strategin bakom försäljningen och i ytligare värden som inspirerande styling och genomtänkta visningar. Med erfarenhet och svar på alla tänkbara frågor, hjälper vi våra säljare genom hela processen. Vi arbetar enbart med etablerade mäklare som aldrig tummar på kvaliteten, allt för att våra kunder ska känna sig trygga med oss. Provisionsavgiften baseras på den enskilda säljarens specifika behov. Under ett personligt möte går vi igenom situationen och skräddarsyr en plan med utgångspunkt i vilken marknadsföring och vilken strategi som behövs.
Funderar du på att köpa eller sälja bostad men har inte bestämt dig för vilken mäklare du ska välja? Läs mer nedan om några av alla anledningar till varför du ska välja just oss.
Reveny jobbar endast med etablerade mäklare. Detta innebär att våra mäklare har lång erfarenhet och vet vad som krävs för att du ska göra en så lyckad affär som möjligt. Vi lämnar inget åt slumpen utan har en strategi och tanke med allt vi gör.
Hos oss samarbetar alla. Istället för att ha interna säljtävlingar och konkurrens mellan anställda så hjälper vi varandra, vilket i slutändan gynnar både dig som säljare och köpare.
Marknadsföring är en stor och väldigt viktig del av en försäljning. Utöver Hemnet och liknande annonsplatser har vi stor närvaro på sociala medier och likaså i tryckt marknadsföring. Vi skräddarsyr utefter vad som passar varje bostad och allt görs inhouse, från att bestämma målgrupp till slutgiltig produkt.
Här har vi möjlighet att imponera på plats. Vanligtvis är vi två på plats, en av oss i bostaden och en som tar emot visningsbesökarna i entrén. I lägenheten serveras dricka och tilltugg vilket höjer visningsupplevelsen. Är det många inbokade håller vi en muntlig presentation som avslutas med en frågestund.
Tack vare att vi har etablerade mäklare som gjort många affärer och varit med om olika situationer kan vi garantera att budgivningar och förhandlingar sköts på bästa sätt. Erfarenheten i kombination med att vi arbetar med färre bostäder per mäklare innebär att du som säljare har möjlighet att få rätt pris för din bostad.
Vi vill att ni ser oss som en investering i att få så bra betalt som möjligt. Därmed ser vi till att som i alla andra steg anpassa det efter vad som krävs för just dig och din bostad. Detta kan kännas självklart, men det är unikt för vår bransch.
Alla bostäder har olika behov, men vi vet att styling ger resultat på slutpriset och därför erbjuder vi alltid ett möte med en inredare/stylist. Under mötet går man igenom vilket behov bostaden har och vad som krävs för att kunna maximera slutpriset.
Med hjälp av våra fotopartners kan vi skräddarsy vårt material för att optimera bostädernas presentationer. I dagsläget, utöver vanlig fotografering, jobbar vi även mycket med rörligt material och flygfotografering med drönare för att göra din bostad så attraktiv som möjligt.
Precis som med all marknadsföring tar vi även fram hemsida och tryckt material på egen hand. Detta gör att vi alltid kan ligga steget före och hålla vårt material modernt och fräscht. Vi är ett snabbfotat företag som kan anpassa varje affär utefter behov.
Nedan får du en insikt i hur vår säljprocess ser ut för en genomsnittslägenhet.
Alla försäljningar börjar med rådgivning med en utav våra mäklare.
Våra koordinatorer samlar in all information om din bostad som behövs för försäljningen.
Styling är det första praktiska som händer i försäljningen, detta görs i samråd med våra samarbetspartners eller annan stylingfirma.
Din bostad fotograferas och en väl sammansatt presentation sätts ihop.
Annonseringen av din bostad skräddarsys utefter vad som passar just din.
Våra förhandlingar sköts via telefon då vi vill ha personlig kontakt med alla som är med i budgivningen. Budgivningen går att följa på vår hemsida.
När alla förhandlingar är klara kommer både köpare och säljare till vårt kontor för att skriva på alla papper som krävs för att slutföra försäljningen.
Köpare och säljare träffas igen på vårt kontor för att genomföra den slutgiltiga betalningen och säljaren ger köparen alla nycklar samt eventuell information gällande flytten.
Vi är måna om att skapa långvariga relationer, därför ser vi alltid till att följa upp efter försäljningen.
Om du är redo för att gå vidare med oss på Reveny, klicka på knappen nedan och fyll i formuläret så kontaktar vi dig så fort vi kan.